Des de Badalona, l’eclipsi de sol d’avui no serà total. Però, vaja, gairebé. La Lluna començarà a interposar-se amb progressives fases fins a arribar al moment àlgid a les 20.29h; hora en la qual el Sol estarà molt baix sobre l’horitzó.
Segons ens explica Ramón Bosque, director del Grup Astronomia de Tiana, a Badalona, cal buscar un lloc elevat amb l’horitzó oest completament lliure per observar aquest fenomen. Per exemple, pujar a la Serralada de Marina, territori que oferirà una vista neta elevada
cap a l’horitzó. Tot i que l’eclipsi esdevindrà en direcció contrària al del mar, hi ha un punt a la platja susceptible de permetre una bona perspectiva: la platja sobre la zona del Pont del Petroli mirant cap a la posta del sol.
Comprovar el lloc uns dies abans.- En qualsevol cas, és recomanable haver comprovat la posició uns dies abans per assegurar-nos un fenomen històric. La raó és que a Badalona quan comenci l’eclipsi (cap a les 19.30 h) el Sol encara estarà força més alt, aproximadament a uns 10° d’altura (l’equivalent aproximat a un puny amb el braç estès),
però en aquell moment la Lluna encara n’haurà cobert una part molt petita. A mesura que avanci l’eclipsi, el Sol anirà baixant fins a acostar-se a l’horitzó.
Com tothom ja sap a hores d’ara, la visibilitat més gran de l’eclipsi és al Sud del país a poblacions, com ara, Vilanova i la Geltrú, Juneda o les Borges Blanques. Qui s’hi desplaci, que ho faci amb temps donat les previsions de mobilitat d’aquella jornada.
A l’Observatori de Tiana no s’ha programat cap activitat perquè, precisament, els seus membres seran en espais on puguin estudiar totalment l’eclipsi, especialment la corona solar.















