Home Destacado home principal S’escapa el somni europeu: la Penya queda fora de la F4

S’escapa el somni europeu: la Penya queda fora de la F4

0
S’escapa el somni europeu: la Penya queda fora de la F4

Cop duríssim pels verd-i-negres en el tram més important de la temporada.

El Joventut va caure ahir a Grècia en un final d’infart, on va encaixar un parcial d’11-2, sent decisiu. Errades importants i les decisions arbitrals escombrades cap a casa van acabar de decantar la balança.

L’equip de Miret va començar amb nervis i veient com els grecs tenien un encert molt alt des del perímetre, però poc a poc i, especialment, amb l’espectacular partit de Ricky Rubio i l’encert de Parker, els badalonins van capgirar el -11, marxant al descans +6 (34-40). A la represa, la tònica d’intercanvi de cistelles es va anar mantenint, però el Joventut va fallar cistelles molt clares en els últims minuts de partit, i l’AEK va anotar tirs difícils. La gran diferència. I, sí, una falta clara sobre Parker i la pilota dividida que va acabar sent de l’AEK, errors arbitrals que van ajudar als grecs. Però en una eliminatòria en factor pista en contra i davant de 9.000 aficionats, són coses que poden passar.

La bona notícia, si n’hi ha, la gran actuació de Simon Birgander. Tocat de la lesió, el suec va forçar per ajudar a l’equip i va acabar 6 punts i 7 rebots, però amb un +8 a pista en 16 minuts. Van faltar actors secundaris per ajudar a Ricky, Hunt i Parker, que entre tots tren van anotar 51 dels 67 punts (76% dels punts totals):

La Penya no serà a la Final a Quatre que es disputarà el pròxim mes de maig (7-9) a l’Olímpic de Badalona, coincidint amb les festes majors de la ciutat. Es perd una oportunitat històrica, però segur que serà un moment clau per créixer i afrontar millor eliminatòries futures.