Home Branded Content Vint AFAs lideren un nou moviment que clama per la reobertura de Can Casacuberta

Vint AFAs lideren un nou moviment que clama per la reobertura de Can Casacuberta

0
Vint AFAs lideren un nou moviment que clama per la reobertura de Can Casacuberta

 

Vint Associacions de Famílies (AFAs) de centres escolars públics i concertats de la zona educativa número 4 s’han coordinat per reclamar l’obertura de la Biblioteca Can Casacuberta. L’aliança es va concretar el dimecres 11 de febrer amb una reunió que va agrupar per primera vegada representants de les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA) de centres educatius d’infantil, primària i secundària de Badalona; un col·lectiu que representa prop de 12.000 alumnes. Tot aquest potencial unirà esforços per treballar conjuntament amb l’objectiu comú per reclamar l’obertura de la Biblioteca Can Casacuberta.  Tot i que hi hauria un grup de persones coincidents en les reclamacions amb la Plataforma que es va crear fa anys, la portaveu d’aquest nou moviment se’n desvincula.
Evidentment, els mou la mateixa crua realitat que Can Casacuberta fa sis anys que roman tancada, i la ciutat no pot continuar assumint els efectes d’aquesta situació. En el primer comunicat, el de presentació del moviment, denuncien que la manca d’aquest equipament provoca que molts usuaris no disposin d’un espai adequat per estudiar o llegir, que les biblioteques de menor dimensió es trobin saturades i que l’accés a la cultura es vegi greument limitat.
Les entitats impulsores del manifest recorden que una biblioteca pública és un equipament essencial per garantir la igualtat d’oportunitats i l’accés universal a la cultura, especialment per als infants i adolescents, amb independència de la seva situació socioeconòmica. En aquest sentit, les biblioteques constitueixen un servei fonamental per al desenvolupament educatiu, cultural i social de la ciutadania i esdevenen un pilar per a la construcció d’una societat més justa, crítica i cohesionada.
A més, el moviment posa sobre la taula altres funcions essencials en el rol de Can Casacuberta: una Biblioteca Central ha de complir una funció clau com a motor cultural de la ciutat, promovent activitats de dinamització comunitària, presentacions literàries, clubs de lectura, espais familiars i iniciatives culturals diverses. L’absència d’aquest equipament debilita el sistema bibliotecari municipal i deixa desatesa una part important de la població.
Per tot això, les vint AFAs signants manifesten la necessitat d’assumir compromisos institucionals clars i reclamen, en primer lloc, l’establiment d’un calendari concret per a la reobertura de l’equipament, donat que periòdicament es van allargant els anuncis per part de l’equip de govern del PP. Sembla que la darrera data seria per a després de Setmana Santa.

En segon lloc, la voluntat política i la priorització pressupostària necessària per fer-ho possible. Amb el calendari realista i la programació amb els recursos necessaris assignats, les associacions en moviment reclamen un espai alternatiu digne i adequat a les necessitats que no és la proposta en el Centre Cultural El Carme, ridícul i escàs quant a espai i quant a material de consulta o lectura.

En tercer lloc, l’obertura completa i funcional de la Biblioteca Can Casacuberta.
Les entitats signants expressen la seva preocupació davant la manca de concreció en els compromisos adquirits fins ara i anuncien que, pròximament, es donaran a conèixer noves accions i mobilitzacions per continuar reivindicant la reobertura d’aquest equipament cultural de referència per a la ciutat. Una de les primeres, sense concertar, podria ser una concentració durant la celebració del ple ordinari de març, fixada per al dilluns 2 de març. Amb tot, no vehicularan cap moció amb cap partit polític perquè no es volen vincular amb cap enfrontament partidista. Després de comptabilitzar quantes persones tenen al darrere -unes 12.000- fan una crida a tots els badalonins i badalonines, entitats i associacions no polítiques a participar en aquesta iniciativa