En quinze dies, s’obrirà formalment el registre per accedir a ser la persona adjudicatària al lloguer d’un dels vuit pisos d’una promoció amb protecció oficial que s’està aixecant al carrer de Progrés 245-268, al Progrés. Aquest primer pas passa, però, per enregistrar-se en el Registre General de Sol·licitats de Badalona de l’Oficina Local d’Habitatge, com a pas previ per poder fer el segon. Es pot fer de manera telemàtica i també presencial, anant directament a l’OLH que està situada en els baixos del Pavelló Olímpic. Que consisteix a optar per aquesta promoció. Conformi passi l’any, s’aniran obrin nous procediments similars per a altres promocions a altres barris. Segons ha anunciat avui l’alcalde, en la primera roda de premsa que fa des d’abans de Nadal, sumaran un total de 300 pisos fins al 2030.
Centrar-nos en els habitatges ja alçats.- Els habitatges que ja estan a punt estan situatts en el carrer Tortosa i són quatre unitats de 2 habitacions (de 65 m2) i quatre unitats de 3 habitacions (de 84 m2), amb opció a plaça d’aparcament, ambun cost aproximat de 90 euros mensuals. S’ofereixen en un lloguer per a set anys, als que se poden sumar-ne tres més si no han canviat els requisits de les condicions d’accés, especialment les econòmiques. El preu de lloguer varia segons la superfície útil detallada de cadascú dels habitatges, en una forquilla que va dels 677 als 868 euros mensuals; cost al que caldrà sumar el del manteniment de la comunitat. Estaran destinats a unitats familiars de dues persones en el primer cas, i de més de tres persones, en el següent cas. Cada promoció adaptarà els requisits d’accés a diferents perfils de grups de convivència que hi hagi a la ciutat, donat que ser resident a Badalona és sí o sí necessari.
Les primeres notícies, com a molt en tres mesos.- En un màxim de tres mesos, és a dir, cap al juliol, es publicarà la llista de candidats admesos que compleixin els requisits generals. Els tres mesos compten a partir d’abril, donat que aquests primers quinze dies són de marge per inscrure’s a l’OLH. Un dels que ha destacat Albiol durant el contacte amb els mitjans de comunicació és que queden exclosos de poder optar a les promocions els regidors i regidores, el personal directiu de l’Ajuntament i de les empreses municipals, així com els seus familiars fins al tercer grau de parentiu. Tampoc no es pot disposar de cap altre pis en propietat, excepte en alguns casos molt concrets. Quant a les rendes, per optar al pis de dues habitacions han de ser iguals o superiors a 31.014, 53 euros i de 39.830, 13 per als de tres dormitoris. Com a màxim, no es pot superar el llindar de cinc vegades l’indicador de Renda de Suficiència de Catalunya ponderant que és de 66.131,82 en el cas de dos membres en una mateixa unitat familiar, de 68.976, 20 per a tres membres i fins a 71.275,51 en el cas de quatre persones d’una unitat familiar. Aquestes xifres són coherents amb la insistènia d’Albiol de donar possibilitats a “les classes mitjanes” a pisos nous de protecció oficial.
Un cop publicada la llistes llistes definitives, es fixarà el sorteig davant notari, que seguiran les bases aprovades. Serà a través de l’extracció sucessiva de números corresponents a les unitats de convivència incloses en la llista definitiva d’admeses de cada tipologia d’habitatges. No es pot optar a les dues: o vas pel de dos dormitoris, o optes al de tres.















