Quan els mateixos promotors demanen a l’Ajuntament legalitzar una situació es posa més que de manifest les irregularitats d’una condició denunciada des del veïnat del barri del Progrés fa molts mesos arran de sumar i acumular moltes evidències de les greus infraccions d’Indústria, 226.
L’AVV del Progrés- que treballa colze a colze amb el veïnat-, ha tingut coneixement que el dia 19 de maig de 2025 l’arquitecte de la Compañia Arrendadora de Automóviles y Garajes SL, titular de l’immoble, ha sol·licitat a l’Ajuntament legalitzar la greu situació. Ho va fer a través de la presentació d’un Projecte Bàsic de canvi d’ús parcial d’industrial a edificable d’un edifici d’apartaments turístics del carrer Indústria, 226. A bones hores. Amb tot l’edifici remodelat i comercialitzat, i sense cap ni una llicència d’obres ni tampoc com a Habitatge d’Ús Turístic. Fet validat en els registres oficials i també en la nova eina de geolocalització facilitada per Llefi@net que han realitzat en col·laboració amb la Plataforma contra la normativa pendent d’aprovar definitivament sobre els habitatges turístics a Badalona.
Es tracta d’un total de 33 apartaments turístics que funcionen en una zona que, en teoria, està sota pròrroga d’obtenció de llicència (9 a la primera planta; 8 a la segona; 9 a la tercera i 7 a la quarta) que s’han construït d’amagat descarregant material en l’aparcament i que es comercializta des d’un espai amb ús industrial que només té permís per fer una petita casa de planta baixa més una planta pis en els primers quinze metres de la finca. La pressió que ha portat a demanar la legalització, permet que els Serveis Tècnics de l’Ajuntament hagin emès, durant tot el mes de juny, un informe tècnic amb la denegació de llicència, un informe jurídic de denegació de llicència i una resolució de denegació de llicència, tot comunicat el dia 23 de juny. De manera que ara tothom sap oficialment el que era un secret a crits.
També hi ha oberts dos expedients a Disciplina Urbanística a l’empresa que demana la legalització, per canvi d’ús i obres il·legals i per la seguretat de l’escala exterior.
L’associació i els veïns de noves promocions i cases unifamiliars properes van presentar al març un escrit de denúncia amb 58 signatures i un informe de la Guàrdia Urbana a partir de l’accés a l’edifici arran de la instància realitzada per una veïna.
En les properes setmanes, l’AVV amb el suport del veïnat, tornarà a demanar les mesures urgents de tancament de l’edifici per motius de seguretat i d’il·legalitat. Esperen que, aquest cop sí, el tinent d’alcalde de Territori, Daniel Gràcia, reaccioni donat que fa mesos que davant de la demanda de la ciutadania, contesta a l’AVV del Progrés que té l’expedient amb les infraccions sobre la taula per portar-lo al Jutjat. Preguntat per aquest diari sobre el tema, no s’ha rebut cap contestació ni explicació.
El veïnat vol denunciar directament davant de la inacció de l’administració, però no se’l considera part interessada per prendre part judicialment. Comparteixen que ara ja no hi ha cap excusa per actuar i confien que no hi hagi cap incident, com algun incendi. Les persones que han pogut visitar l’espai asseguren que la instal·lació elèctrica està en unes condicions pèssimes, amb sobresaturació d’un comptador que estaria alimentant els 33 habitatges.