Albiol manté en el Tribunal que es va assabentar de la irregularitat de les antenes per la premsa l’any 2018

    0
    82

    L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha insistit avui davant del Tribunal, i especialment ha respost amb tot tipus de detall a la fiscal, el que manté des que està encausat pel conegut com “cas de les antenes”: que ell es va assabentar de les irregularitats de la instal·lació de les dues antenes quan va aparèixer publicat en la premsa l’any 2018 i que no havia  parlat mai d’aquesta casuística ni amb els sindicats ni amb la resta d’encausats inclosos en el seu període de govern (Xavier Salvà, gerent d’Urbanisme;  Miguel Jurado, regidor de Participació Ciutadana i Seguretat i Tomás Vizcaíno, gerent d’Engestur). L’alcalde, que ha declarat la seva innocència,  també ha reiterat que mai no va arribar a les seves mans la instància que el sindicat SFP va enregistrar en l’Ajuntament l’agost de 2012 adreçada a ell. En aquell període , ell estava de vacances, amb un alcalde accidental nomenat i  en tornar, mai, segons Albiol, se li va informar sobre aquesta demanda d’informació que va ser remesa, segons s’ha apuntat per diferents testimonis que han passat per la sala, cap a Via Pública.

    Tal com va dir fa tot just una setmana a les portes de l’Audiència, Albiol tenia moltes ganes de xerrar. Fins i tot quan se li demanava brevetat, ha respot a la fiscal que  “portava quatre anys esperant aquest moment”, i que era el seu moment. Ha reconegut que mantenia les competències delegades dels temes d’Urbanisme perquè en aquell moment, no com ara que té una amplíssima majoria absoluta, era un moment  de “govern en minoria” en què els regidors van assumir “moltes carteres”. Ell assegura que es queda amb Urbanisme per dos motius:  especialment per tirar endavant el projecte del port i del canal i per poder acabar el mandat “amb una obra pública en cada barri de la ciutat”.

    Respecte a coneixences i converses, Albiol ha compartit que coneixia a Xavier Salvà com un funcionari amb grans referències i reconeixements a l’Ajuntament i que per això el va posar al capdavant d’Urbanisme. Mai va parlar amb ell de les antenes, ni amb Tomás Vizcaíno, gerent d’Engestur. “Me’ l va presentar un conegut; era un jove amb un expedient brillant, enginyer en telecomunicacions i continauva formant-se” Un enginyer molt format que treballava en l’empresa privada i que formava part del PP,  però ha obviat Vizcaíno havia estat marit de la seva mà dreta en aquell moment,  la també regidora Maritxu Hervàs. Albiol ha manifestat que  presidia Engestur per estatuts, com presideix la resta d’empreses i organismes municipals, que despatxava amb Vizcaíno una o dues vegades a l’any i que no era coneixedor al detall de l’encomana de gestió sobre el control de la implantació de les antenes de telefonia mòbil. Tambá ha dit que coneixia a Miguel Angel Sánchez Ruiz, administrador de l’empresa MSR, perquè era, i és, president d’un club de futbol de la ciutat i que mai mai van parlar de les antenes.

    L’alcalde ha insistit que la informació que a ell li arriba de les antenes era derivada de les reticències respecte de les emessions de les ones. “Si m’hagués arribat que hi havia irregularitats, hagués actuat”, ha insistit. En aquest sentit, no recorda, però tampoc ha posat en dubte, la reunió amb dos representants sindicals que li van parlar del malestar per la instal·lació de les antenes sense cap consulta i que estaven preocupats per l’afectació que hi podia haver sobre la salut de les persones del cos.

    La renúncia de molts testimonis fa avançar en el judici

    Precisament, la renúncia de molts testimonis i la desestimació que moltes de les pericials es comentessin  en sala  – ja que sí constaran en la documentació de la causa-  ha permès avançar molt respecte del guió inicial. De manera que avui s’han mantingut com a testimonis Lourdes Mir – administrativa de l’àrea d’alcaldia-,  Francesc Duran – regidor de Via Pública i Mobilitat durant un període del mandat de Dolors Sabater- i Ana Riverola, del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. La reducció a tres declaracions davant de les 16 previstas per avui i  per demà  ha facilitat iniciar avui la declaració dels acusats.  Sobre les 11.48h encetava la seva declaració l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol. També ho han fet avui Xavier Salvà, gerent d’Urbanisme en el període dels fets jutjats i Miguel Jurado, regidor de Participació Ciutadana i Seguretat, també en aquell gabinet d’Albiol.

    Demà, dimarts 17 de desembre, ho faran Tomás Vizcaíno, gerent d’Engestur; Oriol LLadó, primer tinent d’alcalde de l’àmbit de Badalona Habitable,  i Josep Duran, cap jurídic d’Urbanisme. Segurament també hi haurà temps perquè la Fiscalia emeti el seu informe de conclusions. És a dir, que comuniqui al Tribunal si manté les acusacions i si manté les penes. És a dir, sabrem quin és el reajustament, o no – previsiblement sí que es farà-  que Fiscalia farà després d’escoltar els testimonis i els acusats. La previsió en el moment que s’ha acabat la sessió d’avui, dilluns, era que també demà dimarets es pugui encabir alguna de les intervencions dels advocats de les defenses, que també, després de les sessions reforçaran l’argumentari respecte de perquè han de decaure les penes demanades als seus representants.

     

    FER UN COMENTARI

    Si us plau introdueix el teu comentari!
    Si us plau introdueix el teu nom aquí